Saturday, July 4, 2009

我爱过的...



This is nothing but just a reminiscence (dated 23 March - 21 June 2009), the English quotations are not the same meaning with the Chinese paragraphs but serving as citations, from someone... Sorry but I do not intend to prepare a dual languages version for this post ^^ hope that you understand, thanks and sincere apologies for all the troubles pals.



人生就是这样,大部分的陌生人都是同自己擦肩而过,小部分的陌生人跟自己说上几句话然后一样的匆忙消失,只有一个陌生人会跟自己在一起过一辈子,倘若过不了一辈子,陌生人还是会回到他最初的原点,成为最熟悉的陌生人 (零九年三月二十三日 - 六月二十一日)


I'm very sure that you are the one I keep searching for, I won't let you down, you have my words, I won't let u get hurt because I know how bad it feels like, are u willing to let me to take care of you forever?

曾经的曾经,真的放慢了脚步打开了心锁接纳了某个人,曾经真的以为已经遇见了一个值得自己托付终生的他,曾经的曾经,零九年三月二十三日,我 say "yes" 成为了某个人的女朋友


Told baby before, once I hold your hand I'll never let go, I'll never make my baby down, I promise to be with my baby forever, I'll only love my baby, the one and only one, those are my words for you and I'll keep to my words

当时的我真的非常的快乐,被人细心地呵护着宠爱着,看着放工后特意急速赶来的他心急地载着我到处去找医生的模样,真的好感动,很幸福;喜欢静静地看着他听着他说着他的梦想;由着他大手拉小手,两个人一起到处走走停停地留下了一个又一个的相爱的足迹,真的好想就这样让他牵着我,一辈子...


I miss you too. How can u say I don't want to see you?
If can I want to be with you 24/7

不知道为什么很多人都不断地说我很独立很坚强很勇敢,其实蛮多时候我都是口不对心,只报喜不报忧的,不管有什么心事什么烦恼都好都只是一股脑地往心底埋... “你变了”,他说,“变得不再像当初我认识的那个坚强的独立女生了,变得依赖我了”... 说真的,我很脆弱,很希望能有一个人愿意陪着我关心我鼓励我... 我要的真的真的很简单,只是 understanding 和 caring 而已,但好像也很难...


You don't have to say sorry, It's all my fault, it's all me, problems lies in me. I got a small request. I need to be alone for few days. At the moment I'm very confuse. Thanks and sorry about everything. Hope you understand

是我们地理上的距离吗,渐渐地我们越来越少见面... 是太累了吗,慢慢地每天只剩下已成循例地三十秒报平安电话... 零九年六月六日,他又再第 N 次爽约了... 我很不争气地在电话里哭了... 一直以来当我觉得怪怪地不太对劲时他总说是我想太多... 如果他真的那么的迷惑的话,为何当初却那么坚定呢... 真的很受伤,他知道吗...


If one day we ever break up, I can guarantee that the problem is not with me, at most is you found another better guy or you can no longer tolerate me, I won't simply leave you

零九年六月二十一日,我选择了面对,三个星期毫无音讯,真的是不想再一拖再拖了... 只记得我在电话的这一端哭肿了双眼... 只记得他在那一端不断地在道歉... 也许当天如果不是那么地冲动,没有那么心急地想知道答案的话,我们还可以一起像当初的约定那般见一次面,以情侣的身份去一次 Fullhouse,也许是我自己亲手埋葬了那么一个小小的梦也不一定...


I rather you hate me for life than to forgive me, you don't have to apologize, I was the one to be blamed, it was all my fault, I thought I was ready but deep inside I was not

零九年六月二十二日,我选择躲在家里一个人独自疗伤... 自虐般地一个人去了Fullhouse,心很痛很痛,差一点就在哪哭了呢... 或许他不懂,微笑过快乐过幸福过无奈过心酸过也痛哭过,但静心一想实在是无法恨他,也许这代表当时的我真的是非常非常地用心吧...


I hope that we can still be friends again, you are a very nice girl, it is really a great lost to lose a friend like you

零九年六月二十八日,我气得狠狠地哭了好久,不过是个再也平常不过的友善问候,他竟然连一个简单的小小的回复都不愿意给我,不过算了吧,很多时候人与人之间就是这样的吧,要不相濡以沫,要不相忘于江湖,他已经明显地做出选择了,大不了就当作是梦一场,又或这三个月只不过是我这一生小小的短短的插曲;大不了自己从未认识过这么一个人,不当敌人同时魔幻般少一个所谓的朋友;大不了以自己的节奏,活出属于我自己的海阔天空

... 谢谢,别了,吴明辉,曾经的前男友,曾经的... 朋友

1 comment:

  1. 能感受到你当时的痛。女生就是这样,一旦决定投入一份感情,就全心全意的付出。感情一旦破碎,伤口便难以复合。但我相信上天的安排是就好的。失去错的人,就是为了能遇到对的那个。珍惜你们曾经拥有的回忆,并从那段感情学习。你一定能找到你的幸福!祝福你...ten ten ^^

    ReplyDelete