Tuesday, August 25, 2009

Yet Another Outing~

22 August 2009,零九年八月二十二日
12:30pm - 7:00pm,中午十二时半至傍晚七点
Mid Valley & The Garden

先声说明... 希望 Han Yeuan (Chak Kor) 看完这一篇之后不会再说 “哦,去见 KH 也没通知我一声啊~” 了哟 XD

如题,我再次到 Mid Valley 去跟 Kim Hang 与他的古晋老朋友 Lih Shan 会面;其实呢本来 Ronnie (当年来自马六甲 MMU 工程系的朋友)和 Anne (Kim Hang 和 Ronnie 的友人) 也会加入我们仨一起逛街的,后来却因种种原因无法赴约,就只剩下我们三个咯

我们中午一点左右才终于在 Mid Valley 的 Starbucks 会合,期间我发现了一间很不错的 Diva 首饰店呃,看起来像是有着超多不同风格的单品与组件系列的,下个周末当我和 Esther 来这里逛街时应该可以考虑买下一对友情项链或戒指之类的来纪念一下 ^^

First of all... please don't comment something like "Oh, went to meet KH also didn't call me" again OK Han Yeuan (Chak Kor)? XD

So as stated above, I was there at Mid Valley to meet up with Kim Hang and his hometown friend Lih Shan. Well actually initially Ronnie (a friend from FET, MMU) and Anne (Kim Hang & Ronnie's friend) should be there too but they couldn't make it, thus ended up with only the three of us

We met up at Starbucks Mid Valley around 1:00pm, well noticed a really nice shop around there named Diva, which consisted of lots of nice ornaments and all, perhaps I should be there with Esther and get ourselves a pair of necklaces or rings or something during our reunion visit ^^


The logo, woahhhh totally magenta XD
非常非常桃红的标志 XD

若要说我们一聚集在一起了就马上赶过去 GSC 察看映画时间表那也不过分, GSC 还是跟往常一样地那么的人山人海, Lih Shan 就建议选看下午四点一刻那一场的 Orphan 这一部惊怵电影,我们反正也没什么其他的意见,不妨就试试看看吧。 Kim Hang 超有风度地自荐说要留下来买戏票,而把我们两个女生 “赶到” 美食广场去先行吃午餐了 XD

号外: 可惜没拍到我的甘蔗水和泰式炒饭... 郁闷...

Basically we headed right after to GSC to check on the showtime, long queue as always, Lih Shan suggested watching the movie Orphan (for 4:15pm session) and we were OK with that too. Kim Hang volunteered to stay back for the tickets while we girls went ahead to the food court for lunch instead XD

P/S: Had Ice Sugar Cane and Thai Style Fried Rice there, too bad I didn't snap any


Lih Shan

Kim Hang, a.k.a. Pek Chek Kia :p
Kim Hang, 也就是非常有名的 Pek Chek Kia :p

Installing Adobe software into his laptop
当时他正忙着为笔记本灌录 Adobe 软件

接着我们就陪着 Lih Shan 一起去买些服饰等;唔,对我而言我还是比较喜欢到那些较少人的店子去慢慢儿地细选,要是每一个角落都挤满了人的话想要好好地看清自己要的到底是什么都相当的难,不是吗?

后来我们走着走着就到了 The Gardens 那里去吃甜点,真是很抱歉哦,我真的是想不起那间摊子的名称,只知道是位于士林正后方而已。我点了一碗鲜黄的芒果西米捞... 搞错啊我又再是吃完了以后才突然想起自己应该先拍张照片来留念一下的 =.= 真是笨笨呆呆又钝钝健忘的我

号外: 谢谢 Kim Hang 的甜品招待

Next we accompanied Lih Shan for some apparels shopping; hmm personally I prefer to shop at a less crowded place, because it's hard to choose nicely when you get surrounded by a whole bunch of people here and there

We then stopped by at The Gardens for desserts, well I can't really recall the shop's name, but it was located just at the back of Shi Lin outlet. I had a bowl of the yellowish Mango Lolo, again I only realized I should at least take a snap or so before I finished the whole dessert =.= stupid clumsy me

P/S: Again the desserts were all on Kim Hang, thanks man


Luckily we still got the menu on the desk
幸好还有桌面上的菜单可拍

The Mango Lolo
我的芒果西米捞

Next time I want to try something else
以后我要尝试些别的

好啦,是时候去看电影了... 其实我不知道该如何点评这一部影片呢,也许现在的我已经对恐怖电影失去了兴趣吧,再加上里边那冻得我十指的指甲都发紫了的空调... 我好像是不断地在察看时间,希望能够早些演完,好让我早点儿离开呢 x.x

OK... time for movie... ehrm not sure how should I put this, perhaps I was not really so into horror movies already, further more the theater was really chilling that even my finger nails turned purple so... basically I was kind of looking at my watch from time-to-time hoping the show would finished earlier x.x


Orphan

从剧场里出来了以后,我们就到了一间名为小槟城美食馆的餐厅吃了些晚餐,才在傍晚七点左右道别离开。说真的他们的叻沙还蛮不错的;不过要是将之与我妈妈亲自烹调的相比当然是差得远了,她的手艺可是无法替代的 XD 看起来我真的是迫不及待地想在十月份时赶回家了

号外: 老兄,你干嘛又在付完一切费用啊?在这样下去我可真是不敢跟你出来了 =.= 至少给我一个机会充当一下风度翩翩的 “女绅士” 好吗?呵呵呵 XD

We had our dinner at Little Penang Kafe after movie before we get parted and headed back home at 7:00pm. Seriously the Asam Laksa was not bad; but nothing could be better than my mum's own cooking, totally splendid and irreplaceable XD Guess I just can't wait to get back to my hometown this coming October

P/S: Again... why you paid for everything? I dare not to come out with you again if this goes on =.= At least give me a chance to be a "gentle-lady" too will you? Hahaha XD


Little Penang Kafe
小槟城美食馆

Asam Laksa

I prefer my mum's cooking XD
还是我妈煮的比较香 XD

终于都写完啦~ 再次对 Lih Shan 说声 “很高兴认识你” :)

Finally, that's all for the outing, and nice knowing you again Lih Shan :)

1 comment:

  1. oi, since when i become 非常有名的?! haha
    and "nice to meet u also" from Lih Shan :)

    ReplyDelete