Wednesday, August 12, 2009

My Weekend~ [part 2]

9 August 2009,零九年八月九日
1:30pm - 7:00pm,午间一点半至傍晚七点
Lowyat Plaza & Times Square

正如前文所提,我决定在星期日(零九年八月九日)当天到 Lowyat Plaza 去涉猎我心爱的 BenQ Joybook Lite U101W (纯白) 上网本。本来是打算早上就启程过去的,至少我不需要困在一大群人之间被挤来挤去;不过在跟 Kim Hang (原是马六甲多媒体大学工程系的毕业生,大家是因为同样身在 IT 学会而认识的)以 MSN 讨论一番后我们就一致通过将集合时间延迟至午后三点了。没错,正是将要跟好久好久不见的 Pek Chek Kia 先生会面呵呵

号外: 要是你还不知道,现在 Kim Hang 正用着 Pek Chek Kia 这一个别号来为他自己的漫画网志闯天下呢,真的是很可爱很有趣哦,记得去看看咯 ^^

As mentioned in [part 1] I would be going to Lowyat Plaza for my BenQ Joybook Lite U101W (White) on Sunday (9 August 2009). At first I thought of getting there early in the morning for I might need not to get caught in the crowd; but after discussion in MSN with Kim Hang (knew him through IT Society, he was from FET of MMU Melaka) we extended the meet up time to 3:00pm instead. Yeap that's right, were going to meet up with our Mr. Pek Chek Kia haha, long time no see ain't it?

P/S: Just in case that you didn't know, Kim Hang is currently using the nick Pek Chek Kia for his comic style blog, which is very cute and highly recommended indeed ^^


The "Pek Chek" blog
很 "Pek Chek" 的生活日记

Mouse over the blog banner for animation :p
将滑鼠放在 banner 上就会有所变化了 :p

因为不想亲自开车过去的缘故,这几天来我都是在研究和打探到底该如何以轻快铁和单轨电车抵达目的地。谢谢 Ryan 老大、Alvin、Kim Hang、Han Yeuan、Hong、Jen、Bunga、等等的热心指导和提供跟上网本有关的宝贵贴士与意见 ^^ 嗯... 其实开车去对我来说也并非什么大问题啦,应该会选择经过 Smart Tunnel 吧,毕竟一出来就已到达 Bukit Bintang 区了;只是一旦想到从吉隆坡市区回来我家的堵车程度就有够我头疼的了,更何况 Bukit Bintang 的车可不是一般的“少”啊 @.@

Since I didn't want to drive there myself; I’d been researching on LRT and monorail route for days. Thanks Ryan, Alvin, Kim Hang, Han Yeuan, Hong, Jen, Bunga, etc for all the directions, and opinions on netbooks too ^^ Hmm actually getting there by car should still be OK for me, would pick the Smart Tunnel as it lead me to the Bukit Bintang area in a jiffy; but to get back to Ara Damansara from Kuala Lumpur would be quite troublesome as I dislike all the traffic jam and so, surely a great headache thinking of the cars in Bukit Bintang @.@


From Kelana Jaya LRT Station
从 Kelana Jaya 的轻快铁站起程

To KL Sentral
到 KL Sentral 去转站

Yup, this is the route
没错,就是这样

So I need to depart earlier then
看来我必须提早出发了

I need to take monorail to Imbi Station from KL Sentral
(Lowyat Plaza highlighted in cyan color)
然后得从 KL Sentral 乘搭单轨电车到 Imbi 站去
(图中以浅蓝色处理过的建筑物就是 Lowyat Plaza )

本来我的确是一个人独自乘搭轻快铁过去的,可大约上午十一点时 Alvin (Ryan 老大的 CS 队友)却突然间 MSN 说他打算去找些新的电脑组件,同时也想做做市场调查,因此问我是否介意他也跟我们一起去逛逛。既然 Kim Hang 并不反对,我也就乖乖地让 Alvin 在下午一点半左右来牛车水载我,才一起开车过去 Kelana Jaya 的轻快铁站咯。唔... 他还蛮准时的,不过计划则是被更改了少许,他以“其实开车好像更便宜耶~”为理由而不坐轻快铁了~

结果,我们早在下午两点十五分就到达 Lowyat 了。看来 Kim Hang 应该会因为错过了火车(从 Putrajaya 乘坐 KTM)的关系而稍微迟些才到;我们俩(Alvin 与我)就那么地开始左走走右逛逛咯。在我看来所有上网本的配件和价格都还蛮大同小异的,这表示我应该可以安心地选回我的心水 BenQ 吧;不过为何我看上的东西都是那么地难找啊,几乎将整栋建筑物都翻转过来了都没见到多少跟 BenQ 有关的物件,即使有卖 Joybook 上网本嘛那些店员都只能很抱歉地告诉我他们就只有黑色的版本而已,天!

Initially I was really going there by LRT myself, but suddenly Alvin (my buddy Ryan's CS teammate) MSN me around 11:00am or so and asked whether it's OK for him to tag along as he wanted to search for and price check on some gadgets, too. Kim Hang had no objection, so Alvin promised to fetch me from NZX by 1:30pm and proceed to Kelana Jaya Station right after. He arrived at NZX on time and decided to drive there instead since the resources needed were actually cheaper than taking LRT and so

We arrived early at Lowyat around 2.15pm. Since Kim Hang missed his train (KTM from Putrajaya) and would arrive slightly later; so the two of us (Alvin and I) decided to just go ahead and walked around. From what I saw, the specifications and pricing for netbooks were mostly the same, perhaps no harm to stick back to my BenQ then; however it sure was hard to get what I aimed after, walked rounds and rounds and rarely spotted any BenQ related stuffs, even if there was a Joybook on the shelf the vendors also only managed to offer me the black color version


BenQ Joybook Lite U101B (Black/黑色)

事到如今... 我也不知该说这是否是个好习惯了,很多时候只要我下定决心要完成某件事之时就真的是铁定了心坚持到底了,决不轻易地放弃,反之竭尽所能努力地为了自己的梦想而奋斗... 当然,凡事无绝对,生命的无常并非你我所能真正掌握的,很多时候你只会突然发现事情往往不会都如你所愿... 我也还不是一样刚刚失去了一些自己曾经非常珍惜的人与物... 不过看起来这一回我的顽固的个性终于都有了回报,不断地寻觅对我而言至少比随便地迁就于那一些看起来“还不错啦”又或是“蛮相似的”的替代品好多了

三点半左右当 Kim Hang 在 Lowyat Plaza 底楼联络我时,我还正好要到地下层去提款。没错,我终于都找到那梦寐以求的 BenQ Joybook Lite U101W (纯白) 上网本了 ^^ Alvin 还甚至帮我跟店员讨价还价来争取到免费的零件升级呢,实在是太感激你了。我们仨后来就在 Acer 的展销处会合再一起前往三楼去“赎回”我心爱的上网本了 ^^

Well... not really sure whether it's a good habit, but most of the time once I decided on something then I'd just stick with it no matter what, not to give up easily but strive as hard as I could to achieve or to obtain it... Of course, life is unpredictable and things would not just go as planned, always... I've had lost something I seriously treasured just some time back then, too; but this time around guess it was a right decision to keep my stubbornness and kept searching, and not just gave in for something "good enough" or "close enough" as substitution

I was just about to go down to the lower ground for money withdrawal, when Kim Hang finally contacted me around 3:30pm saying he was there at ground floor of Lowyat Plaza. Yeap, I found the BenQ Joybook Lite U101W (White) at last ^^ Alvin helped me to negotiate for free upgrades too, owe you a big one, my sincere appreciation. The three of us then met up at the Acer booth and headed back to the third floor again to claim my cute netbook ^^


I get the FREE RAM upgrade ^^ Thanks Alvin
店员为我提供免费的 RAM 卡升级,谢谢你了 Alvin ^^

Alvin 在中场离开到 Sungai Wang 寻找他的组件去了;而我和 Kim Hang 在留在店铺里为我的 BenQ 进行了一轮的检查后,就决定要步行到 Times Square 的 Starbucks 去边喝咖啡边聊了。这时候 Alvin 也正好发了短讯过来说他安置好新买的组件之后就会过去跟我们会合了;我和 Kim Hang 俩就先行到 Starbucks 去了咯

号外: 谢谢你的 Caramel Latte 啊 Kim Hang ^^ 可惜的是我竟然忘了带相机呐啊啊啊

我们说了很多话,也大笑了不少。看来很多事情都随着毕业等而改变了,幸好 Kim Hang 倒还是跟当年同一个模样呃,不然我认不出他那可该怎么办对不?哈哈哈哈~ 后来因为 Kim Hang 约了同事在 Mid Valley 吃晚饭之故,我们仨就在傍晚五点五十分时立马离开 Starbucks 再由 Alvin 开车将他送到那里去了;要不然 Kim Hang 级有可能会迟到更久呃,毕竟聚餐应该是在六点整开始的呀 x.x 对不起哦... 我没注意到时间... 接着 Alvin 就将我平安地送回我家去了,这也正代表了我这一连周日活动的完结篇,可我的 BenQ 派对却只是刚刚开始而已 ^^

Alvin left half way and went over to Sungai Wang for his gadgets; so only Kim Hang and myself remained there to give my BenQ a thorough checkup, then finally decided to walk over to Starbucks of Times Square for tea and chit-chat session after we were done at the computer shop. Alvin then SMS saying he'd be joining us too, but first he got to place his new gadgets into his car; so Kim Hang and myself walked over to Times Square and settle down at Starbucks ahead instead

P/S: Thanks Kim Hang for the Caramel Latte ^^ Too bad I didn't have my camera with me

We talked and laughed a lot. Things sure changed a lot too after graduation, but luckily Kim Hang still looked the same or I might had difficulties in recognizing him hahahaha~ Since Kim Hang was going over to Mid Valley to dine with his colleagues, we left Starbucks around 5:50pm and dropped him there by Alvin's car; or Kim Hang would most probably be even later, since the dinner was supposed to begin at 6:00pm x.x Sorry... I didn't notice the time... Alvin then drove me back to NZX and guess that marked the end of my Sunday outing, yet just the beginning for my BenQ party ^^


This is the (resized) wallpaper I'm using for both
my office PC and my BenQ, was originally a vector art
for a client from my previous agency
这是我(从新整理过)的壁纸,
公司的电脑和 BenQ 上网本都在用这个,
本体原是画给旧公司的客户的矢量素材

Introducing my BenQ (Katarzanya) -- I named her
after my white mage in the MMORPG Angels Online
这就是我的上网本啦,我还根据我在 Angels Online 这个
万人线上游戏的白魔法师角色将它命名为 Katarzanya

The character profile for Katarzanya
Katarzanya 的人物资料

A closer look at the skilling mage
来看看这正在练功的白魔法师

Guess you can imagine the size based on my hand
看我的手就大概能猜到上网本的大小了

I love the design on the cover
超喜欢它的设计

Closer look at all the cute emotes
一起来看看那些可爱的表情符号哦

Ehrm... "side view"
这... 是“侧面”吧?

The tags on the right
列在右边的众多标签

Tags showing some of the features
主要的功能都陈列在此

The model name
机种的名称

Replaced with Avast on 10 August 2009 (Monday)
Thanks Hong for the installer ^^
在零九年八月十日(星期一)时就将消毒软件给
换成 Avast 的了, 谢谢 Hong 为我提供它的 installer ^^

不好意思呃... 因为还不太会控制好晚间灯光效果的缘故,照片的品质好像并非那么好呢。基本上我还有一票的软件等我去灌录,再次谢谢传给我消毒软件等各类 installer 的“供应商” Hong。就到此打住了,谢谢你那么有耐心读完这一篇稿子咯,呵呵

号外: 有一点要注意的是,我真的要千万记得随身携带我的相机了耶,不然又只好再次眼睁睁地看着那么多值得留念的事与物白白消失了,时间是决不等人的 XD 不管怎么说相片总是比记忆力较为持久的,所以说还是多照些来好好保存吧,人脑是储存不了那么多的啦~

Ehrm... sorry for the quality of the photos as I took them at night, thus slightly harder to get better lighting effect. Basically I still got tons of software to be installed into my BenQ, my appreciation for Hong for the anti virus installer and etc. Guess that's all for now, thanks for reading LOL

P/S: Hmmm... just one thing, I must keep in mind to bring my camera along no matter where I go, or else I am going to miss all the memorable moments again, time just does not wait for anyone anyway XD It is always better to keep a soft copy instead of trying to capture and keep all the images into our mind, as photos are eternal while memories are not ^^

No comments:

Post a Comment